Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021

"ΑΠΟ ΜΑΡΤΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ" - ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!


ΟΥΤΟΠΙΕΣ (Κική Δημουλά)
Καθ’ οδόν(7 και 30’ πρωινή προς εργασίαν)
συναντώ τον Μάρτιο
ευδιάθετον,
υπαινιγμών πλήρη
περί ανοίξεως και λοιπά. 

Αναβάλλω την υπόστασή μου
ανακόπτω τη σύμβασή μου
με το χειμώνα
και διασπείρομαι σε χώμα.
Μια μικρή γη φυσική συντελούμαι,
ξαπλωμένη, απλωμένη
απέναντι στο
καθ’ όλα σύμφωνο
σύμπαν.
Φυτεύομαι άνθη,
ανθίζω συναισθήματα,
και είμαι πολύ καλά
εις άπλετον προορισμόν
και τοποθέτησιν.
«Απαγορεύεται η άνοιξις!»
ξάφνου μια πινακίδα – σύννεφο
απειλεί. 
Αμέσως
μια βροχή άρχισε κι έλεγε
εις βάρος της ανοίξεως
και εις βάρος μου,
ένας δύσθυμος άνεμος
μου κατάσχει τα άνθη,
μου κατάσχει τα συναισθήματα
και μ’ οδηγεί στο Γραφείο. 

Παράβασις, λοιπόν, βαρεία,
και μάλιστα καθ’ οδόν,
από κυρία σχεδόν ώριμη
με οικογενειακές υποχρεώσεις,
και πολυετή θητείαν
εις Δημοσίαν θέση
και χειμώνες.”


Ο ΜΑΡΤΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ
  • Αν δώσει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σ’ εκείνο το ζευγά που ’χει πολλά σπαρμένα.
  • Του Μάρτη ο ήλιος βάφει και πέντε μήνες δεν ξεβάφει.
  • Αν δώσει ο Μάρτης και κακιώσει, μες στα χιόνια θα μας χώσει.
  • Από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνα.
  • Κάλλιο Μάρτη καρβουνιάρη, παρά Μάρτη καψαλιάρη. 
  • Κάλλιο Μάρτη στις γωνιές, παρά Μάρτη στις αυλές.
  • Λείπει ο Μάρτης απ’ τη Σαρακοστή;
  • Μάρτη έβρεχε; Θεριστής χαιρότανε.
  • Μάρτη, Μάρτη βροχερέ κι Απρίλη δροσερέ.
  • Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει, μα αν τύχει και θυμώσει μες στο χιόνι θα μας χώσει!
  • Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης.
  • Μάσε ξύλα για το Μάρτη, μην κάψεις τα παλούκια.
  • Μη σε γελάσει ο Μάρτης το πρωί και χάσεις την ημέρα.
  • Μήδε ο Μάρτης Καλοκαίρι, μήδ’ ο Αύγουστος Χειμώνας.
  • Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος, πέντε φορές εχιόνισε και πάλι το μετάνιωσε πως δεν εξαναχιόνισε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.