Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020

ΑΝΑΒΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗ ΝΙΚΗΣΕΙΣ;

Συγγραφέας άρθρου
Έφη Μπαμπούρη

Αναβολή: η ενέργεια με την οποία μεταθέτω στο μέλλον μια ενέργεια ή μια υποχρέωση.
Και όπως καταλαβαίνεις, στο σημερινό άρθρο θα σου μιλήσω για την αναβλητικότητα. Αυτή, την αγαπημένη μου φίλη, που έχει κάτσει πάνω μου και δε λέει να φύγει με τίποτα. Αν είσαι και συ ταίρι μου στο χαρακτηριστικό αυτό, μείνε να διαβάσεις το άρθρο γιατί μάλλον βρήκα τη λύση.
"Η αναβλητικότητα, σύμφωνα με τον Σίγκμουντ Φρόυντ, μπορεί να οφείλεται στην αρχή της ευχαρίστησης, κάποιος δηλαδή μπορεί να προτιμά την αποφυγή αρνητικών συναισθημάτων και να καθυστερεί τις εργασίες οι οποίες προκαλούν άγχος", διάβασα στο Wikipedia. Αλλά αν το καλοσκεφτούμε, πόσο λάθος είναι αυτό; Για ποιο λόγο αναβάλλουμε καταστάσεις και υποχρεώσεις και συσσωρεύεται τόσο άγχος ενώ μπορούμε να τις κάνουμε, να τελειώσουμε και να διώξουμε τα αρνητικά συναισθήματα που μας προσφέρει το βάρος τους;
Αυτά σκεφτόμουν, που λες φίλη μου, και μπήκα στη διαδικασία να χτυπήσω το κακό στη ρίζα του (είμαι υπερβολική, λες;). Ξυπνάω, ετοιμάζω τον καφέ μου και παίρνω στα χέρια μου ένα χαρτί και ένα μολύβι. Θα μου πεις, πρωί πρωί που βρήκα την όρεξη. Θα σου πω, το πρωινό πουλί πιάνει το ψάρι (ναι, αναγκάστηκα, καλά κατάλαβες). Μια γουλιά καφέ να ανοίξει καλά καλά το μάτι και γράφω σιγά σιγά τι έπρεπε να είχα κάνει την επόμενη βδομάδα αλλά τα ανέβαλλα γι' αυτήν. Ξεκινάω με ό,τι θυμάμαι και όταν τελειώνω κοιτώ το χαρτί περήφανη που το γέμισα. Αναθεμάτισα, λίγο να σου πω την αλήθεια μου, αλλά πήρα μια απόφαση και έστω αυτή πρέπει να την τηρήσω.
Λοιπόν, φίλη μου, πες μου τι ξέρεις για τον κανόνα των δύο λεπτών; Μην ταράζεσαι, κι εγώ πρώτη φορά μόλις χθες τον άκουσα. Ο κανόνας των δύο λεπτών, είναι ο σωτήριος κανόνας των αναβλητικών. Βλέπεις τις υποχρεώσεις σου και αποφασίζεις να κάνεις μια από αυτές. Παίρνεις το κινητό σου και βάζεις στην αντίστροφη μέτρηση δύο λεπτά. Ξεκινάς να κάνεις αυτό που θες και όταν τελειώσει ο χρόνος αν θες σταματάς. Το 75% των ανθρώπων που ξεκινούν να κάνουν κάτι, δυσκολεύονται να το αφήσουν στη μέση, εφόσον το έχουν ήδη ξεκινήσει. Βέβαια, υπάρχει και η πιθανότητα η δουλειά που αναβάλλεις συνεχώς, να χρειάζεται μονάχα δύο λεπτά και εσύ απλά να τη κουβαλάς καιρό και να σε αγχώνει επειδή απλώς δεν πήρες την απόφαση. Πόσες δουλειές λες να σβήσεις με δέκα λεπτά από τον χρόνο σου;
Εγώ, ξεκινάω σήμερα. Ελπίζω να σε έπεισα και να με ακολουθήσεις και συ στον αγώνα ενάντια στην κακή αναβλητικότητα που κουβαλάμε!

Πηγή: https://www.ewoman.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.