Οι νομικοί που αγαπούν να είναι λογοτέχνες, ή οι λογοτέχνες που αγαπούν να βιοπορίζονται μέσα από τις ατραπούς του Νόμου (όπως αισθάνεται καθένας), πειραματίζονται με την έννοια του συνόρου. Το τριήμερο Φεστιβάλ Δικηγορικής Λογοτεχνίας είναι προ των πυλών
Στους περίπου 600 μόνιμους κατοίκους του γραφικού Καστελλόριζου, σύντομα θα προστεθούν και κάποιοι προσωρινοί: οι νομικοί, δικηγόροι και δικαστές, οι οποίοι και θα συμμετάσχουν στο πρώτο Φεστιβάλ Δικηγορικής Λογοτεχνίας, που διοργανώνεται στις 3, 4 και 5 Οκτωβρίου στο ανατολικότερο ακριτικό σύνορο της χώρας. Εξάλλου, οι νομικοί που αγαπούν να είναι λογοτέχνες, ή οι λογοτέχνες που αγαπούν να βιοπορίζονται μέσα από τις ατραπούς του Νόμου (όπως αισθάνεται καθένας), πειραματίζονται με την έννοια του συνόρου, σχοινοβατώντας ανάμεσα σε δυο κόσμους που διατηρούν βαθιές ομοιότητες, ακόμη και όταν τα φαινόμενα δηλώνουν άλλα.
Το μαρτυρούν τα παραδείγματα νομικών που ερωτεύτηκαν –με αμοιβαίο, παθιασμένο έρωτα– το γράψιμο, από τον Νίκο Καζαντζάκη, τον Γιώργο Σεφέρη, τον Γιώργο Θεοτοκά και τον Οδυσσέα Ελύτη, ως τον Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, τον Φραντς Κάφκα και τον Τζον Βίγκμορ, που συνέδεσε το όνομά του με τις νομικές νουβέλες.
Πρωτοετής φοιτητής στη Νομική Αθηνών ακόμη, το 1902, ο Καζαντζάκης εκμυστηρευόταν σε επιστολή του: «Μπροστά μου στην ώρα που Σου γράφω είναι ανοιχτός ο Δάντης και ο Manzoni, ενώ το γραφείο μου στολίζεται από τον Ουγκώ και τον Σολωμό».
«Βλέπω τα χρώματα του Υμηττού στη βάση την ιερή του Νέου Αστικού μας Κώδικα», έγραψε κάποτε στο «Αξιον Εστί» ο Οδυσσέας Ελύτης, επαναπροσδιορίζοντας την αξία της δικαιοσύνης.
Και ο Κάφκα ομολογούσε πως την ώρα της μελέτης για τις νομικές σπουδές του ένιωθε την ανάγκη κάθε στιγμή να βγαίνει στο παράθυρο «με το αηδιαστικό Ρωμαϊκό Δίκαιο σφιγμένο ανάμεσα στα δόντια». Συμβιβαζόταν ως υπάλληλος στο νομικό τμήμα ασφαλιστικής εταιρείας, γιατί η θέση αυτή τού άφηνε χρόνο και αντοχές να γράφει.
Το Φεστιβάλ Δικηγορικής Λογοτεχνίας είναι προϊόν έμπνευσης του δικηγόρου Παναγιώτη Περάκη, πρώην προέδρου του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Δικηγορικών Συλλόγων (CCBE), και υλοποιείται με τη συνεργασία των δικηγόρων Παναγιώτη Ρίζου και Μαριάνθης Νταφούλη – και οι τρεις έχουν να επιδείξουν λογοτεχνικά πονήματα.
Το τριήμερο πρόγραμμα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πολυπρισματικό καθώς είναι
Την εμβληματική παρουσία των νομικών στην ελληνική λογοτεχνία θα αναλύσει ο συγγραφέας (με νομικό background) Χρήστος Χωμενίδης, ενώ θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση, και με το κοινό, με άξονα τις ορατές και αόρατες συνδέσεις της Νομικής και της Λογοτεχνίας. Πως συνάδει η φορμαλιστική, εργαλειακή θεώρηση του Δικαίου με την ελεύθερη, δημιουργική γραφή; Πως μπορεί ο λόγος περί το Δίκαιο να αποτελέσει αισθητικό δημιούργημα; Και με ποιο τρόπο ισορροπεί ο λειτουργός ή συλλειτουργός της Δικαιοσύνης, δικαστής ή δικηγόρος αντιστοίχως, ανάμεσα στον προ-οργανωμένο, αυστηρό, ιδιότυπο (και πάντως για τους μυημένους) λόγο και τον συγγραφικό-ατομικό λόγο του δημιουργού;
Έχει επίσης προγραμματιστεί αφιέρωμα σε δύο δικηγόρους των Γραμμάτων που χάθηκαν πρόσφατα, τον Γιώργο Στεφανάκη και τον Κώστα Παπαγεωργίου, καθώς και σεμινάριο δημιουργικής γραφής, με συναφή διαγωνισμό.
«Δικαστές και Λογοτεχνία» επιγράφεται η παρουσίαση του 3ου ανθολογίου του Κύκλου Ελλήνων Λογοτεχνών Δικαστών με τίτλο «Θέμιδος έμπνευσις», ενώ στην ενότητα «Οι συγγραφείς σε πρώτο πρόσωπο» θα υπάρξουν εξομολογήσεις από προσκεκλημένους συγγραφείς και το κοινό, καθώς και απαγγελίες.
Το φεστιβάλ θα κλείσει με συζήτηση υπό τον τίτλο «Λογοτεχνία, εθνική ταυτότητα και η έννοια του συνόρου».
Οι εκδηλώσεις υλοποιούνται με την υποστήριξη του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, καθώς και την Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας.
Δείτε αναλυτικά το Πρόγραμμα, όπως έχει δομηθεί μέχρι σήμερα.
Πηγή: Protagon.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.