Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥ!

Μαρία Σκαμπαρδώνη 

Πανδημία δεν είναι μόνο εκείνη του κορονοϊού. Πανδημία είναι και ένα άλλο γεγονός, μία σύγχρονη πραγματικότητα η οποία μαστίζει τη σύγχρονη κοινωνία μας.
Έχουμε την πανδημία του ΜΟΥ. Η ζωή μας περιστρέφεται γύρω από ένα μου και όχι από ένα εμείς.
Τα ρούχα ΜΟΥ, η βόλτα ΜΟΥ, η καλοπέρασή ΜΟΥ, η βολή ΜΟΥ, ο καφές ΜΟΥ. Όλα περιστρέφονται γύρω από εμένα, γύρω από τη δική μου ζωή, γύρω από τη δική μου ζωή και ευδαιμονία.
Ο σύγχρονος καταψύκτης του «Εγώ», μας απομάκρυνε τον έναν από τον άλλον, καλλιέργησε τη φιλαυτία και αποδυνάμωσε τον κοινωνικό ιστό της αλληλεγγύης και της αλληλοπροσφοράς.
Μεγαλώνουμε με μία πεποίθηση ότι πρέπει να «περνάμε καλά». Όχι μόνο με τα απαραίτητα, αλλά και με περισσότερα υλικά αγαθά, με καλοζωία, με ανέσεις. Διδασκόμαστε να επιθυμούμε την «καλή ζωή». Μάθαμε να θέλουμε το καλύτερο για εμάς, δίχως όμως να μας απασχολεί το κοινωνικό καλό. Αυτό μας έκανε να μοιάζουμε ολίγον με τον Κρόνο της μυθολογίας, ο οποίος έτρωγε τα παιδιά του, καθώς ως κοινωνία και εμείς πολλές φορές αρεσκόμαστε στο να κατατρώμε ο ένας τον άλλον και να κοιτάμε μόνο το δικό μας Εγώ.
Το ΜΟΥ μας έβλαψε. Μας έκλεισε σε μία γυάλα, στην οποία βλέπουμε μυωπικά μονάχα τον δικό μας εαυτό και όχι και τη χαρά του παραδίπλα. Να έχουμε εμείς παπούτσια, όχι όμως και ο άλλος. Να έχουμε εμείς φαγητό και να ανεβάζουμε τις πολυτελείς διακοπές μας, αλλά όχι οι άλλοι.
Ίσως η χώρα μας να βρισκόταν σε καλύτερη κατάσταση, αν ήμασταν όλοι μαζί μία γροθιά, αν δεν είχαμε χαθεί στον ατομισμό και περνούσαμε τα σύνορα της υπαρξιακής μας υπόστασης. Αν βλέπαμε τον Άλλον και αν το ΜΟΥ μεταλλασσόταν σε ΕΜΕΙΣ.
«Και όταν δεν πεθαίνει ο ένας για τον άλλον, είμαστε ήδη νεκροί», έγραψε ο μεγάλος Τάσος Λειβαδίτης. Και αφήνοντας το ΜΟΥ και πιάνοντας το ΕΜΕΙΣ, αλλάζουμε τη ζωή και την κοινωνία προς το καλύτερο.

 Μαρία Σκαμπαρδώνη
Είμαι Δημοσιογράφος. Εκτός από το tempo.gr, αρθρογραφώ σε πολλά περιοδικά και blogs, όπως είναι ο Κλόουν, το e-Psychology και ο Λόγιος Ερμής.

Πηγή: https://www.tempo.gr/


Πηγή: https://www.tempo.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.