Κάτοικος Εβρου αφυπνίζει τα αταβιστικά αντανακλαστικά της αλβανικής καταγωγής του –τότε που πρόγονοί του διέπρεπαν ως συνοριοφύλακες της οθωμανικής επικράτειας– και βγαίνει περιπολία. Μαζί του έχει και δύο Eλληνες. Διαθέτουν ένα απ’ αυτά τα τερατώδη αυτοκίνητα με ευμεγέθη μπαγκαζέρια. Δεν μάθαμε αν οπλοφορούν, πάντως το πιθανότερο είναι ότι δεν πάνε κυνήγι με τα χέρια τους. Ξέρουν ως έμπειροι κυνηγοί τα περάσματα της λείας τους. Τη στήνουν, λοιπόν, σε ένα απ’ αυτά και καταφέρνουν να πιάσουν πάνω από δέκα «κομμάτια», όπως αποκαλούν τους παράνομους μετανάστες. Και όπως παλιά οι κυνηγοί κρεμούσαν ελάφια στα καπό τους, αυτοί τραβούν βίντεο για να μην περάσει απαρατήρητο το κατόρθωμά τους. Δεν μας αποκάλυψαν, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τι σκόπευαν να κάνουν με τα θηράματά τους. Θα τα παρέδιδαν στις Αρχές ή θα τα «έκαιγαν», όπως τους προέτρεπαν οι διάφοροι ανδρείοι του Διαδικτύου; Εν πάση περιπτώσει, ο «Ελαφοκυνηγός» και η παρέα του συνελήφθησαν. Κατηγορούνται για ρατσιστική βία, απαγωγή και άλλα παρεμφερή αδικήματα. Συγχρόνως, όμως, συνελήφθησαν και δεκατρείς από τους παράνομους μετανάστες που είχαν συλλάβει. Κατηγορούνται όχι μόνο για παράνομη είσοδο στη χώρα, αλλά και για απόπειρα εμπρησμού. Και στο σημείο αυτό το διάγραμμα της λογικής αρχίζει και μοιάζει με καρδιογράφημα τη στιγμή του εμφράγματος. Η ελληνική πολιτεία αναγνωρίζει ότι ο Αλβανός και οι συνεργοί του έκαναν αυτό που τα όργανά της θα έπρεπε να έχουν κάνει, αλλά για κάποιους λόγους δεν το έκαναν. Πώς λέγεται αυτό στην απλή ελληνική; Παραλογισμός; Υποκρισία; Αν δεν υπήρχε η υποψία για απόπειρα εμπρησμού η οποία, υποθέτω, θα βασίζεται σε κάποια στοιχεία, το ζήτημα θα περιοριζόταν στην ψυχολογία του Αλβανού και των συντρόφων του.
Ο κ. Καιρίδης προχθές, υπενθύμισε στους μετανάστες ότι η παράνομη διέλευση των ελληνικών συνόρων δεν είναι ασφαλής. Οι πονόψυχοι, οι «ωραίες ψυχές» όπως τους αποκαλούσε ο Ρεϊμόν Αρόν, το θεώρησαν ως απειλή. Συμπονώ την ανασφάλεια των μεταναστών. Oμως συμπονώ και την ανασφάλεια των κατοίκων του Eβρου. Ο τόπος τους καταστρέφεται, ψάχνουν ενόχους –ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο–, για να διαπιστώσουν ότι αυτό που υποψιάζονταν ενδέχεται να είναι αλήθεια. Ναι, ορισμένες ομάδες μεταναστών και οι διακινητές τους βάζουν φωτιές. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η κλιματική αλλαγή και ό,τι άλλο θέλετε. Προφανώς τα περάσματά τους είναι γνωστά. Πώς να μην αισθάνονται ανασφάλεια όταν διαπιστώνουν ότι αυτά τα περάσματα δεν τα προστατεύει ούτε η αστυνομία ούτε ο στρατός, αλλά κάποιοι αυτόκλητοι σωτήρες; Κι ενώ όσο γράφω στην Αθήνα βρέχει στάχτη, σκέφτομαι πως αν έχει κάποιο επείγον πρόβλημα να λύσει η δημοκρατία μας, είναι η θεραπεία της κοινωνικής ανασφάλειας.
Πηγή: https://www.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.