Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

ΦΩΤΕΙΝΟΣ - ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ!

  • Ιούνιος 1824 - 24 Ιουλίου 1879

Μουσική: Διονύσης Γράψας 

Απαγγελία: Δημήτρης Βερύκιος 

Συμμετέχει η χορωδία της ΔΕΗ υπό την διεύθυνση του μαέστρου Κωστή Κωνσταντάρα 

Βαρύτονος: Αρκάδιος Ρακόπουλος 

Οργάνωση: Γεώργιος Κούρτης (δήμαρχος Σφακιωτών) 

Επιμέλεια εκδήλωσης: Θεοδόσης Κάτσενος Αύγουστος 2010 

Ζωντανή ηχογράφηση στον δήμο Σφακιωτών 

(Λαζαράτα), στον φυσικό χώρο των γεγονότων του ποιήματος 

Παραγωγή cd: ΚΕΔΚ Λευκάδας (διανέμεται δωρεάν) 

Επιμέλεια cd: Γρηγόρης Παπαπαναγιώτου 

Ζωγραφιές cd: Θεμιστοκλής Καρφάκης

Παραγωγή video: Δημήτρης Ε. Σολδάτος 

www.dimsol.blogspot.com


ΦΩΤΕΙΝΟΣ - Αριστ. Βαλωρίτη

(απόσπασμα)
- Εσύ μου πετροβόλησες, παλιόγερε, χωριάτη,
τα δυο μου τα λαγωνικά;
-Μόνος εγώ κι όχι άλλοι.
-Μίλει μου ταπεινότερα... Λύγισε το κεφάλι,
προσκύνα τον αφέντη σου, ξεσκλιάρη, διακονιάρη!...
(κι ο φράγκος τ' άσπρα του μαλλιά χτυπάει με το κοντάρι).

-Και γνώριζες ότ' ήτανε κείνα σκυλιά δικά μου;
Τα γνώριζα και τα διωξα μέσ' από τη σπορά μου.
-Πούθε κατάγεσαι μωρέ;
-Εδώθε... Σφακισάνος.
-K' εγώ, σκουλήκι αγνώριστο, ο Tζώρτζης ο Γρατζιάνος, αφέντης σου παντοτινός, τύραγνος, άρχοντάς σου.
Αὐτὸ τὸ χῶμα, ποὺ πατῶ, οἱ πέτρες, τὰ νερά σου,
ἥμερο κι ἄγριο κλαρί, τ᾿ ἀγέρι σου, ἡ ψυχή σου,
τὰ ζωντανά σου, τὰ παιδιά, τὸ αἷμα σου, ἡ τιμή σου, ὅλα δικά μου, μάθε το. Βουνοῦ καὶ λόγγου ἀγρίμι
εἴτ᾿ ἔχει τρίχα, εἴτε φτερό, σιχαμερὸ ψοφήμι,
τὸ διαβατάρικο πουλὶ σ᾿ ἐμὲ μονάχ᾿ ἀνήκει
κι ἀξίζει τὸ κεφάλι σου λαγόπουλο ἢ περδίκι.
Γι᾿ αὐτ᾿ ὅθε θέλω θὰ περνῶ κ᾿ ἐγὼ καὶ τὰ σκυλιά μου, τίποτε δὲν ὁρίζετε κ᾿ εἶναι κι αὐτὴ σπορά μου.
Κι οὔτ᾿ ἄλλη τύχη ἀξίζετε. Γενιὰ καταραμένη,
δειλή, κακογεράματη, στὸν κόσμο ἀκόμα μένει
γιὰ νὰ πομπεύῃ τὤνομα καὶ τὴν κληρονομιά της!

- Ἂν ἐξεράθη τὸ κλαρί, πάντα χλωρὴ εἶν᾿ ἡ ρίζα
καὶ μένει πάντα ζωντανὸ ἢ ρόδι φάγ᾿ ἡ βρίζα
αὐτὸ τὸ βόιδι τὸ μανό, π᾿ ὅσο βαθειὰ ρουχνίζει
τόσο εὔκολα μυγιάζεται κι ἀνεμοστροβιλίζει
καὶ ποὺ τὸ κράζουνε Λαό. Θὰ σπάσῃ τὸ καρίκι
καὶ θὰ προβάλῃ μὲ φτερὰ μία μέρα τὸ σκουλήκι.
Τότε, πουλὶ τὸ σερπετό, ποιὸς ξέρει ποὺ θὰ φτάσῃ!...

Πηγή: https://www.youtube.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.