Του Ιωάννη Φωκά*
Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι η αρχαία ελληνική γλώσσα, τα οφέλη της οποίας είναι αδιαμφισβήτητα. Οι επιστημονικές κοινότητες και κύκλοι ερευνητών κάνουν αγώνα για να πείσουν για την αναγκαιότητα της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στα σχολεία και στα πανεπιστήμια, με επιστημονική προσέγγιση, που θα κάνει το μάθημα πιο ελκυστικό και για τους μαθητές και για τους καθηγητές, με απώτερο στόχο όλοι να καθίστανται μύστες αυτής της γλώσσας της οποίας εμείς οι Έλληνες είμαστε γνώστες. Οι λόγοι είναι προφανείς καθώς έχει αποδειχτεί ότι η γνώση της αρχαίας ελληνικής οδηγεί στην ευφυΐα, στην εξέλιξη και στον πλήρη ανάπτυξη του εγκεφάλου και της δυνατότητας έκφρασης αλλά στην εξελικτική πνευματική πορεία του ανθρώπου. Τη γνώση αυτής ο Ν. Φίλης τόλμησε να την ονομάσει “παρά φύσιν“ και επιθυμεί να την αφανίσει μαζί με τα γνήσια, ελληνικά χαρακτηριστικά του έθνους μας, με τα οποία ο Μέγας Αλέξανδρος, κατάφερε υπό τη σκέπη της ελληνικής γλώσσας, να στεγάσει όλο τον τότε γνωστό κόσμο και τον ενώσει. (δείτε το video με τον χαρακτηρισμό του Φίλη περί “παρά φύσιν” εδώ:http://www.enikos.gr/politics/391845,Filhs-Para-fysin-oi-wres-didaskalies-twn-Arxaiwn-BINTEO.html
Την ίδια χρονική στιγμή που η εξέλιξη της πληροφορικής στηρίζεται ακριβώς σε αυτήν τη γλώσσα, τη στιγμή που τα σημαντικότερα ξένα πανεπιστήμια θεωρούν την εκμάθηση των αρχαίων ελληνικών αναγκαία και υποχρεωτική, τη χρονική στιγμή που πολλά κράτη έχουν το μάθημα της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας ως από τα σημαντικότερα μαθήματα για την εκπαίδευση των μαθητών, ο Ν. Φίλης στρέφεται κατά των αρχαίων ελληνικών!
Άραγε ποια είναι τα κίνητρα του Ν. Φίλη; Η πορεία του ως τώρα δείχνει ότι θέλει να αποδομήσει τον Ελληνισμό, να διαλύσει την ελληνική παιδεία και να καταστρέψει ό,τι είχε απομείνει όρθιο στην ταλανιζόμενη από την κρίση δημόσια εκπαίδευση. Τι επιδιώκει πραγματικά με αυτές τις ενέργειες;
Γιατί ο πρωθυπουργός δεν τον καρατομεί; Πόσοι Έλληνες συμφωνούν με αυτές τις αποφάσεις; Τι κάνει η ΝΔ σε αυτό το θέμα; Τι κάνει η ευρύτερη αντιπολίτευση;
Αναμφίβολα πρόκειται για μία καλοσχεδιασμένη προσπάθεια αποδόμησης της ελληνικής ταυτότητας, αν συνδυάσουμε τις ανθελληνικές δηλώσεις του για την γενοκτονία των Ποντίων, τις ενέργειες για τακτοποίηση των πλαστών πτυχίων σε συνδυασμό με την κατάργηση των αρχαίων ελληνικών και των φωνηέντων της νέας ελληνικής γλώσσας.
Ως ενίσχυση των ανωτέρω θέσεών μου, παραθέτω την τοποθέτησή μου στο παγκόσμιο συνέδριο Ποντιακού Ελληνισμού που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Στο συγκεκριμένο συνέδριο τοποθετήθηκα στην ενότητα με θέμα “ Ο Πόντος και η Ελληνική Παιδεία”, όπου επέμεινα πως το κλειδί για το μέλλον μας ως ελληνικό έθνος είναι η διατήρησης της αρχαίας ελληνικής σε υψηλό επίπεδο, γεγονός που θα καθιστά ακόμα ισχυρότερο τον Ελληνισμό και θα ενώσει αρμονικά το παρελθόν με το μέλλον.
Θα ξεκινήσω με λόγια, όχι δικά μου, αλλά του Αριστοτέλη:
“ΤΙΜΙΩΤΑΤΟΝ ΜΕΝ ΓΑΡ ΤΟ ΠΡΕΣΒΥΤΑΤΟΝ” δηλαδή, αυτό που είναι το πλέον αρχαίο έχει και την περισσότερη αξία, διότι σύμφωνα με τον ίδιο τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο “ΕΠΕΙ ΔΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΝ ΕΓΓΥΣ ΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟΥ ΦΥΣΕΙ”, δηλαδή το αρχαίο μοιάζει να είναι πάρα πολύ κοντά στο φυσικό, στο αυθεντικό και στο λογικό!
Οι άνθρωποι σήμερα, βιώνοντας μία παγκόσμια κρίση ιδεών, αξιών, ιδανικών, κρίση συναισθημάτων, κινδυνεύουν να χάσουν την ποιοτική τους θέση στο φυσικό περιβάλλον της γης. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Διότι οι ίδιοι σταματήσαμε να πιστεύουμε στον Άνθρωπο, σταματήσαμε να συνδιαλεγόμαστε, να συζητούμε μεταξύ μας με αποτέλεσμα να χαθεί ο αλληλοσεβασμός, η αξιοπιστία, η σταθερότητα, η αλληλεγγύη και η αρμονία μεταξύ μας.
Αποτέλεσμα όλων αυτών οι παγκόσμιοι πόλεμοι ή και άλλοι μικρότερης εμβέλειας, συρράξεις, εθνοκαθάρσεις, γενοκτονίες. Όλα διατελέστηκαν εξαιτίας πολιτικών συμφερόντων, σκοπιμοτήτων, οικονομικής δύναμης και ανάγκης απόκτησης εξουσίας. Ξεκληρίστηκαν ολόκληροι λαοί, χιλιάδες άμαχοι, θύματα των οποίων είμαστε και εμείς οι Πόντιοι, αφού οι πρόγονοί μας το πλήρωσαν με απώλεια ζωής, οικογένειας, περιουσίας, ξεκλήρισμα χιλιάδων συμπατριωτών μας, απώλεια μνημείων, απώλεια της ίδιας της πατρίδας μας, του τόπου μας, του πανάρχαιου πολιτισμού μας.
Στα χέρια μας έχουμε μόνο ένα όπλο για την αντιμετώπιση αυτής της παταγώδους αποτυχίας της ανθρωπότητας. Έχουμε τη γνώση, έχουμε την πηγή της γνώσης στα χέρια μας εμείς οι Έλληνες, γνώση η οποία διαδίδεται εύκολα μόνο μέσω της οργανωμένης παιδείας. Η αρχαία ελληνική γλώσσα, η αρχαία ελληνική φιλοσοφία, η ιστορία μας, η παράδοσή μας είναι η πηγή της γνώσης. Έχουμε το όπλο αυτό στα χέρια μας και δεν γνωρίζουμε πως να το χρησιμοποιούμε ή μήπως δεν θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε;
Γιατί αναφέρομαι όμως στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος. Διότι αυτή μόνο συνέλαβε πολύ σημαντικές έννοιες και τις μετέτρεψε σε θείες έννοιες, έννοιες που θα βοηθούσαν σήμερα στην επιβολή πραγματικής ειρήνης και ευημερίας. Η σοφία, η Αρετή, το ήθος, η δικαιοσύνη, απαραίτητες έννοιες για την ομαλή και αρμονική εξέλιξη της ανθρωπότητας εν αντιθέσει με τα όσα αποτρόπαια διαπράχθηκαν τα τελευταία 100 χρόνια από τους κυρίαρχους λαούς.
Πώς μπορούμε όμως να γνωρίζουμε ότι πράγματι η ανθρωπότητα κινείται στα σωστά μονοπάτια δικαιοσύνης χρησιμοποιώντας αυτές τις αρετές; Μόνο διαμέσου της αλήθειας. Η αρχαία ελληνικη φιλοσοφία κυνήγησε μανιωδώς την αλήθεια και οδηγήθηκε στη γνώση.
Η αλήθεια ετυμολογικά προέρχεται από το στερητικό -α και τη λήθη που θα πει δεν ξεχνώ αυτό που γνωριζω, ενώ στον Κρατύλο του Πλάτωνα αναφέρεται με μια δεύτερη σημασία “αλη” που θα πει περιπλάνηση, δηλαδή ότι η αλήθεια είναι μια θεία περιπλάνηση.
Η επιρροή της ελληνικής φιλοσοφίας στην παιδεία θα μεταδώσει τη γνώση, την αλήθεια, την σωστή κρίση στους Έλληνες, σε εμάς τους Ποντίους. Αυτά δηλαδή που αποκρύπτονται με το σημερινό ξεπεσμό της προσφερόμενης ελληνικής παιδειας. Η αλήθεια, η δικαιοσύνη, η Αρετή είναι το ισχυρότερο όπλο των ανθρώπων για τη διατήρηση των αξιών, των ηθών, των προτύπων που λείπουν σήμερα. Ειναι το όπλο για τη δικαίωση, τη γνώση, ειναι η βάση και η προοπτική.
Ας μη γελιόμαστε, δεν θα ξεπεράσουμε ποτέ τη γενοκτονία, δεν θα φέρουμε πίσω ποτέ τους χιλιάδες νεκρούς μας, η πατρίδα μας ειναι πολύ μακρυά από εδώ πια, ζει στις καρδιές μας, ζει στα όνειρά μας, έχουμε όμως δικαίωμα στη δικαίωση και στη μνήμη, με αυτά τα στοιχεία στην παιδεία μας θα δημιουργήσουμε ισχυρό πεδίο γνώσης, ετοιμότητας, θα ξεπεράσουμε τους σημερινούς μέτριους εαυτούς μας, με τη γνώση δεν θα απειληθούμε ποτέ ξανά. Με τη γνώση θα θωρακιστούμε για τις νέες προκλήσεις, έτσι θα μας προσεγγίζουν διαφορετικά φίλοι και εχθροί, έτσι θα διατηρήσουμε αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά μας ως Έλληνες, έτσι θα ξεπεράσουμε τους φόβους μας και θα αντιμετωπίσουμε τους εχθρούς μας.
Εμείς εδώ οι συγκεντρωμένοι Πόντιοι όλου του κόσμου, γνήσιοι απόγονοι των Αργοναυτών και του Ιάσωνα, που μάς εξύμνησε πρώτος ο Όμηρος στα έπη του, ο σημαντικότερος εμπνευστής ολων των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων, έχουμε ανάγκη τη γνώση, τη γνώση της ιστορίας μας, της γλώσσας, τη γνώση της παράδοσης, έτσι θα μας σεβαστούν, θα σεβαστούν την προσφορά μας στο πολιτισμό, θα σεβαστούν τους νεκρούς μας, τα μνημεία μας, θα σεβαστούν το μέλλον και το παρελθόν μας. Η κρίση ας μην έχει μόνο αποτελέσματα απώλειας, αλλοίωσης, πτώχευσης αλλά ας έχει χαρακτηριστικά ενίσχυσης, διατήρησης, ενδυνάμωσης και ανασύνταξης. Ας μην απωλέσουμε τα χαρακτηριστικά μας τώρα, μετά από 2.500-3.000 χρόνια Ποντιακού πολιτισμού.
Δεν μπορούμε όμως να μιλάμε μεμονωμένα για ποντιακή παιδεία και διάλεκτο στο σύστημα εκπαίδευσης, μπορούμε όμως να μιλάμε για αρχαία ελληνικά, για ελληνική φιλοσοφία, για ανόθευστη ιστορική γνώση.
Αυτά προτείνω λοιπόν να απαιτήσουμε από τις κυβερνήσεις, που θα τονώσουν άμεσα την ποντιακή ιδέα, η οποία συνδέεται άρρηκτα με την αρχαία ελληνική!
Κλείνοντας θα αναφέρω τη διαχρονική φράση του Ομήρου, 3000 χρόνια πριν. “Οι Έλληνες με την εξόρμησή τους προς ξένους λαούς προσεγγίζουν εκτός από τον πλούτο, τη γνώση της πολιτικής και κοινωνικής οργάνωσης, τις νοοτροπίες των λαών ώστε να αξιοποιηθεί η έμφυτη ιδιότητα του Έλληνα να αμφισβητεί, να συνθέτει, να λογίζεται και να δημιουργεί”. Απόδειξη αυτών ο Μέγας ιμπεριαλιστής, ο Μεγας στρατηγός, αλλά και Μέγας πατριώτης, ο Έλληνας Μακεδόνας Μέγας Αλέξανδρος, ο οποίος αναζήτησε να κατακτήσει τον άγνωστο κόσμο, παρά τις αντιρρήσεις του δασκάλου του Αριστοτέλη, τον κατέκτησε για να τον ενώσει, για να τον απελευθερώσει, για να τον εκπολιτίσει, και παρά το νεαρό της ηλικίας του, ήξερε πως ο μόνος τρόπος να το πετύχει αυτό ήταν η παιδεία, ήταν η κοινή γλώσσα, οι αρετές και η μετάδοση της παράδοσης. Υπέταξε τη γη με την ελληνική παιδεία γιατί και ο ίδιος είχε ήδη λάβει από τους καλύτερους δασκάλους την πραγματική ελληνική παιδεία και γνώση.
*Στρατιωτικός
Πηγή: ithesis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.