Σάββατο 14 Μαΐου 2022

✍ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ «ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΟΥ»


Φέρνω στο νου το «Σ’ αγαπώ», και όλα τα κοριτσίστικα κλισέ σκάνε σαν φούσκες στον αέρα.

Η Σταχτοπούτα δεν αγάπησε ποτέ αληθινά τον πρίγκιπα που πήγε να την σώσει και η Χιονάτη έζησε μέσα στο αθώο ψέμα της. Και τελικά, το μόνο αληθινό είναι το «κράτα με να σε κρατώ, ν’ ανεβούμε το βουνό». Το μόνο αληθινό είναι το «είμαστε μαζί»- μαζί στην οικειότητα, μαζί στην μοναξιά μας.

«Η αγάπη δεν είναι να κοιτάζουμε ο ένας τον άλλο, αλλά να βλέπουμε μαζί προς την ίδια κατεύθυνση».

Οτιδήποτε άλλο δεν χωράει στην αγάπη. Και είναι δύσκολο το ν’ αγαπάς, δύσκολο το ν’ αγαπιέσαι…

Αγαπώ σημαίνει γίνομαι καλύτερος

Αγαπώ σημαίνει πως θαυμάζω, εκτιμώ. Σημαίνει σέβομαι και θέλω. Και όταν τρέφεις τέτοια συναισθήματα για εκείνον που έχεις δίπλα σου, δεν μπορεί παρά να θέλεις να του μοιάσεις. Σημαίνει να προσπαθείς να γίνεσαι καλύτερος σε όλα. Στα δύσκολα του ν’ αγαπάς είναι να πλάθεις κάθε μέρα τον ωραίο σου εαυτό, να τον επινοείς, να τον συνθέτεις. Να σβήνεις και να γράφεις τα σημάδια του μέχρι να είναι κόκκινα σαν την καρδιά, να βγάζεις και να βάζεις πινελιές μέχρι να φτιάξεις το πορτραίτο της αμόλυντης ψυχής σου.

Αγαπώ σημαίνει «είμαι εδώ»

Αγαπώ σημαίνει «Σε θέλω και είμαι εδώ ό,τι κι αν γίνει, κερδίζω ή χάνω». Σε αγαπώ με ανιδιοτέλεια – όχι επειδή με αγαπάς κι εσύ, όχι επειδή έχω κάτι να κερδίσω, αλλά επειδή είσαι ο άνθρωπος που εμπιστεύομαι και νιώθω ασφαλής. Είσαι εκείνος που μου και μου δίνει κίνητρα να υπερβώ τον εαυτό μου.

Αγαπώ σημαίνει συμπορεύομαι

Αγαπώ σημαίνει πως συνδέομαι, είμαι κομμάτι σου κι ανοίγω την καρδιά μου να σε βάλω μέσα. Όταν σου λέω «σ’ αγαπώ», σημαίνει πως μπορώ να συμπορεύομαι, να περπατάω πλάι σου, να σε κρατάω απ’ το χέρι και να κοιτάζουμε μαζί τον ίδιο στόχο. Η αγάπη είναι η μαγική συνύπαρξη που βρίσκει σημεία επαφής σε όλα τα επίπεδα: ψυχικά, πνευματικά, συναισθηματικά, σωματικά.

Αγαπώ σημαίνει «είμαι αληθινός»

Αγαπώ σημαίνει πως είμαι ο εαυτός μου και θέλω ο άλλος να με δέχεται δίχως να λέω ψέματα ή να ωραιοποιώ τον εαυτό μου. Να καταθέτω την αλήθεια μου και να χαράζω τα όριά μου, να είμαι αυθεντικός και να αποδέχομαι τον άλλον όπως είναι. Στα δύσκολα του ν’ αγαπάς είναι να διώχνεις τις σκιές και να μην βλάπτεις, να αποφεύγεις τις πληγές – να είσαι ελεύθερος κι αγνός. Να μην προσβάλλεις, να διώχνεις κάθε εγωισμό, να είσαι ευγενικός κι ειλικρινής.


Αγαπώ σημαίνει πως ξέρω να ακούω

Αγαπώ σημαίνει πως είμαι δίπλα σου και ξέρω να σ’ ακούω. Ανοίγω τα αυτιά μου, ανοίγω την καρδιά μου, και κάνω δικά μου όλα τα λόγια σου. Γελάω με το γέλιο σου, παρηγορώ τη θλίψη σου, αγκαλιάζω τρυφερά το δάκρυ σου και γλυκοφιλώ την κούρασή σου. Σε αγαπώ σημαίνει πως σε νιώθω, θα πει πως σε καταλαβαίνω και κάνω ό,τι περνάει απ’ το χέρι μου για να είσαι καλά κι ευτυχισμένος.

Αγαπώ σημαίνει δέχομαι

Αγαπάω θα πει ότι σε δέχομαι στα όμορφα μα και τα δύσκολα. Δέχομαι τα λάθη, τις ιδιοτροπίες, τα νεύρα, τις παραξενιές σου. Αγαπώ τις μικρές σου αδυναμίες, τις ξινισμένες άκεφες γκριμάτσες σου, τις εμμονές ή και τους φόβους σου. Αγαπώ σημαίνει πως σε δέχομαι ολόκληρο, με τα καλά και τα κακά σου.

Αγάπη σημαίνει ελευθερία

Η πραγματική αγάπη είναι ελεύθερη – χωρίς εξάρτηση, θλίψη ή φυλακή. Χωρίς αναμονές ή προσδοκίες. Αγαπώ πραγματικά μόνο όταν νιώθω ελεύθερος. Δεν θέλω να χαράξω το εγώ μου στην ψυχή σου, ούτε και να κραυγάζω ότι είμαι δίπλα σου. Είμαι, όμως, εδώ. Είμαι κοντά, και όταν με φωνάξεις θα έρθω τρέχοντας.

Σ’ αγαπώ απλά, σ’ αγαπάω σκέτο. Όχι για να σου δώσω, ούτε για να σου πάρω.Όπως το Σάββατο που περπατούσαμε αγκαλιά χωρίς να σε κοιτώ, χωρίς να σου μιλάω. Μόνο σ’ ακούμπαγα. Σε ένιωθα. Ήμουν εκεί ελεύθερη, είχα μετακομίσει μέσα σου χωρίς να μου το πεις, χωρίς να το ζητήσεις. Σ’ αγαπώ θα πει πως δεν με νοιάζει το μετά – εγώ θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει.

Αλεξάνδρα Κεντρωτή

Πηγή: https://filosofieszois.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.