Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; (ΕΡΕΥΝΑ)



ΑΠΟ IRAKLIS3

Παι­διά δη­μο­τι­κού που ξε­νυ­χτούν παί­ζο­ντας σε κι­νη­τά τη­λέ­φω­να και ηλε­κτρο­νι­κούς υπο­λο­γι­στές «games», παι­διά γυ­μνα­σί­ου που σ’ ένα με­γά­λο πο­σο­στό τους έχουν δε­χθεί μέσω δια­δι­κτύ­ου πα­ρε­νό­χλη­ση και ταυ­τό­χρο­να μια αδυ­να­μία των γο­νέ­ων να ελέγ­ξουν τα παι­διά τους σε ό,τι αφορά την ασφα­λή χρήση του δια­δι­κτύ­ου, προ­κύ­πτουν ως στοι­χεία έρευ­νας που πραγ­μα­το­ποί­η­σε το Ελ­λη­νι­κό Κέ­ντρο Ασφα­λούς Δια­δι­κτύ­ου του Ιδρύ­μα­τος Τε­χνο­λο­γί­ας και Έρευ­νας Κρή­της, σε 13.000 μα­θη­τές, με φόντο τις δια­δι­κτυα­κές τους συ­νή­θειες, το πώς επη­ρε­ά­ζε­ται η ψυ­χο­λο­γία τους από τα κοι­νω­νι­κά δί­κτυα και το online gaming. 
Η έρευ­να πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε υπό την έγκρι­ση του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας και Θρη­σκευ­μά­των το Νο­έμ­βριο-Δε­κέμ­βριο του 2019 σε δείγ­μα 13.000 μα­θη­τών ηλι­κί­ας από 10-18 ετών σε πε­ρί­που 500 σχο­λεία των νομών Ατ­τι­κής, Θεσ­σα­λο­νί­κης, Έβρου, Ιω­αν­νί­νων, Ηρα­κλεί­ου και Δω­δε­κα­νή­σου, φέ­ρο­ντας στην επι­φά­νεια ότι 2 στα 10 παι­διά δη­μο­τι­κού και 4 στα 10 παι­διά Γυ­μνα­σί­ου-Λυ­κεί­ου δε συ­ζη­τούν με τους γο­νείς τους θέ­μα­τα που άπτο­νται της ασφα­λούς χρή­σης του δια­δι­κτύ­ου, ενώ ένα με­γά­λο πο­σο­στό γο­νιών συ­νε­χί­ζει να μη θέτει όρια ούτε στο χρόνο που δα­πα­νούν τα παι­διά στο δια­δί­κτυο, ούτε στο πε­ριε­χό­με­νο που επι­τρέ­πε­ται να έχουν πρό­σβα­ση. Όπως προ­κύ­πτει μά­λι­στα από τις απα­ντή­σεις των παι­διών πολ­λοί γο­νείς δε γνω­ρί­ζουν καν τι κάνει το παιδί τους όταν βρί­σκε­ται στο δια­δί­κτυο, την ώρα που το 30% των παι­διών δη­μο­τι­κού και το 60% των παι­διών Γυ­μνα­σί­ου-Λυ­κεί­ου, θα δι­στά­σει ή δε θα πει στους γο­νείς του αν κάτι του συμ­βεί και το ανα­στα­τώ­σει κατά τη διάρ­κεια ενός δια­δι­κτυα­κού παι­χνι­διού, κυ­ρί­ως επει­δή θε­ω­ρούν ότι οι γο­νείς δεν ασχο­λού­νται, είτε επει­δή φο­βά­ται ότι θα του απα­γο­ρεύ­σουν να παί­ζει, είτε επει­δή θε­ω­ρεί ότι οι γο­νείς δε ξέ­ρουν πώς να το βοη­θή­σουν.
Όπως δή­λω­σε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Υπεύ­θυ­νος Γραμ­μής «Help Line Ελ­λη­νι­κού Κέ­ντρου Ασφα­λούς Δια­δι­κτύ­ου Γιώρ­γος Κορ­μάς: «Η έρευ­να δεί­χνει για πρώτη φορά στη χώρα, μας ότι 10% των παι­διών του δη­μο­τι­κού ξε­νυ­χτούν για να παί­ζουν games και 21% των εφή­βων. Αυτό δεί­χνει ότι τα παι­διά δεν έχουν τον έλεγ­χο που θα έπρε­πε. Επι­πλέ­ον το 60% των παι­διών μπαί­νουν στα κοι­νω­νι­κά δί­κτυα από το δη­μο­τι­κό και γύρω στο 94% των παι­διών μας στην εφη­βεία, είναι μέσα στα κοι­νω­νι­κά δί­κτυα. Ιδιαί­τε­ρη αξία θα ήθελα να δώ­σου­με στο ρόλο των γο­νέ­ων όπου δυ­στυ­χώς απο­δυ­να­μώ­νε­ται χρόνο με το χρόνο. Βλέ­που­με ότι το 40% των γο­νιών δεν έχουν μι­λή­σει κα­θό­λου με τα παι­διά τους για το ασφα­λές δια­δί­κτυο και φτά­νει το 60% στα παι­διά του Γυ­μνα­σί­ου. Άρα βλέ­που­με ότι ο ρόλος του γο­νιού θα πρέ­πει να ενι­σχυ­θεί πολύ, καθώς αντι­λαμ­βα­νό­μα­στε ότι τα παι­διά σερ­φά­ρουν μόνα τους σε έναν χώρο που είναι φτιαγ­μέ­νος για ενη­λί­κους».
Ένα από τα θέ­μα­τα στο οποίο επι­κε­ντρώ­θη­κε η έρευ­να ήταν ο βαθ­μός επη­ρε­α­σμού των παι­διών στα όσα βλέ­πουν στα κοι­νω­νι­κά δί­κτυα. Όπως προ­έ­κυ­ψε δύο στα δέκα παι­διά ηλι­κί­ας από 13-18 ετών, ανη­συ­χεί για τον αριθ­μό των «Like» που θα λάβει στο πε­ριε­χό­με­νο που ανε­βά­ζει σε κά­ποιο κοι­νω­νι­κό δί­κτυο, το 19% έχει προ­βεί σε δια­γρα­φή φω­το­γρα­φί­ας που δεν έλαβε ικα­νο­ποι­η­τι­κό αριθ­μό Like και το 28% χρη­σι­μο­ποιεί συ­στη­μα­τι­κά φίλ­τρα στις φω­το­γρα­φί­ες που μοι­ρά­ζε­ται.

Πηγή: https://atexnos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.