Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

ΠΟΙΗΜΑ: "ΠΟΡΣΕΛΑΝΙΝΑ ΜΑΤΙΑ"!

Της Βάσως Χαμαλέλη Μπούκλα // *


Πορσελάνινα μάτια

Καιρό είχα νά ‘ρθω να σε δω.
Περίμενα να παραπονεθείς.
Μα εσύ με καλοδέχτηκες.
Το χαμόγελό σου όμως λυγισμένο.
Τα μάτια σου, πιο εύγλωττα από ποτέ,
μου μήνυσαν,
“Φτάνει πια. Τον βρήκα το δρόμο.
Δε σ’ έχω ανάγκη.
Σύρε πίσω στις έννοιες σου.
Μη με σκεπάζεις, δεν κρυώνω.
Ήλιος με ζεσταίνει ανέσπερος.
Και το φαΐ σου πάρ’ το.
Είμαι πάντα χορτάτη.
Τα χωράφια μας καρπίζουν.
Γεμάτα τα δέντρα μας καρπούς.
Μη με παρηγορείς. Δεν έχω πόνο.
Τον πήρανε τα σύννεφα που ξεμακραίνουν.
Περνούν μία φορά τη μέρα και ρουφούν
κάθε ατμίδα πίκρας που ανυψώνεται.
Καθαρίζουν τον ουρανό μας
να έχω θέαση στη ζωή σου.
Σε βλέπω όπου κι αν πας,
ό,τι κι αν κάνεις.
Δε χρειάζεται να έρχεσαι εδώ.
Γιατί κι εγώ δε μένω εδώ.
Γυρίζω μόνο για σένα,
σαν ακούω να πλησιάζουν τα βήματά σου.
Βήματα βαριά. Μη νομίζεις δε σε νιώθω.
Κι αυτό το “Α, ρε μάνα”, που μου σιγοψιθυρίζεις
κοιτώντας αν υπάρχει άνθρωπος τριγύρω,
καίει τα πορσελάνινά μου μάτια.
Δεν αντέχω να μπαίνω κάθε φορά
για χάρη σου σε μια φωτογραφία.
Ανάμεσα σε πεσμένα κυπαρισσόμηλα και φύλλα.
Δε με κρατάει το στενό μου σπίτι.
Έγινα αερικό και μη με ψάχνεις.
Ξέρεις εσύ πού θα με βρεις.
Εκεί που χτυπά η καρδιά σου.
Εκεί που η σκέψη σου μ’ έχει κρατήσει.
Άι ψ’χή μ’, τράβα το δρόμο σου,
να πάρω το δικό μου…”

[17.12.2023]

*Η Βάσω Χαμαλέλη Μπούκλα γεννήθηκε στην Πρέβεζα, μεγάλωσε κι έζησε στη Νίκαια, τα τελευταία χρόνια είναι μόνιμος κάτοικος Αίγινας. Υπηρέτησε 27 χρόνια στη δημόσια Α/βάθμια Εκπαίδευση. Από πολύ νωρίς ξεκίνησε να γράφει. Έχει εκδώσει παραμύθια, (Τα σκουλαρίκια της Βασίλισσας 2015, Μια Φωτίτσα στο μπαλκόνι 2016, Γιατί κλαίει η Μαργαρίτα; 2017) ποίηση (Τα Αξόδευτα 2018) και αυτές τις μέρες κυκλοφορεί πεζογράφημά της “Εκτός Σχεδίου” από τις εκδόσεις Χάρη Τζο Πάτση. Έχει βραβευτεί στην κατηγορία παραμύθι και διήγημα από την ΠΕΛ. Εισηγήσεις της με θέμα τη Φιλαναγνωσία έχουν συμπεριληφθεί σε αντίστοιχα περιοδικά. Ο Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου της έχει απονείμει το βραβείο “Κώστα Δεμερτζή για τον δάσκαλο που προωθεί τη Φιλαναγνωσία”. Θεατρικά της έργα έχουν παιχθεί σε πολλές θεατρικές σκηνές σχολείων. Πρόσφατα το ποίημά της “Πορσελάνινα μάτια” απέσπασε το Γ’ βραβείο στους 39ους Δελφικούς Αγώνες Ποίησης, που διοργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών.

Πηγή: https://www.fractalart.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.