Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιώργος Παπαηλιού, κατά την τοποθέτησή του στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, κατά την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος της Πελοποννήσου, αναφέρθηκε σε όλα τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την Πελοπόννησο, όπως είναι τα απορρίμματα, η ανάπτυξη του τουρισμού και του αγροτοτουρισμού, η κατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου, αλλά και η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό.
Ακόμη, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι «κολοβή», προτείνοντας να ενταχθούν σε αυτήν και διοικητικά νομοί που της ανήκουν, προκειμένου να γίνει μελέτη για μια συνολική ανάπτυξη και επιτέθηκε στην περιφερειακή αρχή για μια σειρά ζητημάτων.
Συγκεκριμένα, κατά την ομιλία του, ο κ. Παπαηλιού επιτέθηκε στον περιφερειάρχη κ. Π. Τατούλη ως προς την εμμονή της Περιφέρειας στον ΠΕΣΔΑ, χαρακτηρίζοντας υποκριτική την εκ μέρους του περιφερειάρχη επίκληση του «αυτοδιοίκητου» της Πελοποννήσου, ενώ επεσήμανε ότι η Περιφέρεια δεν λαμβάνει υπόψη της τη διαφωνία των δημάρχων με τον περιφερειακό σχεδιασμό, αποδεικνύοντας ότι δεν μπορεί να συνεργαστεί με την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση.
Παράλληλα, ο κ. Παπαηλιού χαρακτήρισε «εξαγγελία» τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου αφού, όπως είπε, μελέτη δεν υπάρχει.
Αναλυτικά, ο κ. Παπαηλιού ανέφερε:
Τοποθέτηση του βουλευτή Αρκαδίας Γιώργου Η. Παπαηλιού στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής κατά την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Πελοποννήσου
1) Η στοχοθεσία του Αναπτυξιακού Προγράμματος Πελοποννήσου είναι γενική, χωρίς εξειδίκευση.
Από τα πεδία εξειδίκευσης που αναφέρθηκαν στην ομιλία του Περιφερειάρχη είναι εμφανής η απόκλιση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Πελοποννήσου από τον Εθνικό Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της χώρας.
Πρέπει να αναζητηθούν συγκλίσεις. Όμως αυτές δεν μπορεί να επιβάλλονται μονομερώς από το ένα επίπεδο διοίκησης και διαχείρισης πόρων, εν προκειμένω από την Περιφέρεια.
2) α) Ο σχεδιασμός του τρόπου ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμάτων στην Πελοπόννησο είναι βέβαια χαρακτηριστικό παράδειγμα απόκλισης. Ο «σχεδιασμός» της Περιφέρειας Πελοποννήσου αναδεικνύει τη διαφορά προσέγγισης και φιλοσοφίας, προσκρούει στον ΕΣΔΑ (αποκεντρωμένη διαχείριση, διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, δημοτικός έλεγχος), σε ευρωπαϊκές οδηγίες, στην κοινή λογική και στο δημόσιο συμφέρον. Πέραν αυτών, το σχέδιο σύμβασης Περιφέρειας Πελοποννήσου και ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνει σκανδαλώδεις όρους ως προς την τιμή μονάδας, την εγγυημένη ποσότητα, τη διάρκεια, 28 χρόνια δέσμευση !!! κλπ.
Επιπλέον, η άρνηση των δημοτικών αρχών της Πελοποννήσου, με απόφαση της ΠΕΔ, να συμπράξουν στη «λογική» της Περιφέρειας Πελοποννήσου αποτελεί απόλυτο εμπόδιο στην εφαρμογή του «σχεδίου» της, πέραν του ότι καταδεικνύει την απόλυτη αδυναμία και άρνησή της να συνεργαστεί με την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση.
β) Το ίδιο συμβαίνει και με την άρνηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μοναδικής στη χώρα, να συμπράξει με το Υπουργείο Εργασίας-Κοινωνικής Ασφάλισης-Κοινωνικής Αλληλεγγύης στην πολιτική ομογενοποίησης, απλοποίησης των κοινωνικών δράσεων και διαχείρισής τους, μέσω των «Κέντρων Κοινότητας», από τους Δήμους.
Κατά συνέπεια, η εκ μέρους του Περιφερειάρχη επίκληση του «αυτοδιοίκητου» είναι υποκριτική.
3) Η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης σε πολιτικό για πτήσεις τσάρτερ και διακίνησης εμπορευμάτων (κάργκο) είναι επιθυμητή. Με τον τρόπο που τίθεται συνιστά εξαγγελία, αφού δεν υφίσταται καν σχετική μελέτη.
4) Εκτός του τουρισμού, ο αγροτουρισμός μπορεί και πρέπει να αποτελέσει άξονα ανάπτυξης της Πελοποννήσου. Δηλαδή, ο τουρισμός συνδυαστικά με την αγροτική παραγωγή, ειδικά στην Πελοπόννησο που είναι γνωστό ότι παράγει ποιοτικά αγροτικά προϊόντα
Και επιπλέον ο τομέας της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων που δημιουργεί υπεραξία και προσδίδει εξαγωγικό προσανατολισμό στην αγροτική παραγωγή.
5) Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την κατάσταση του οδικού δικτύου στη Γορτυνία, Μεγαλόπολη, Κυνουρία και η Περιφέρεια Πελοποννήσου κωφεύει.
6) Όσον αφορά τον «Καλλικράτη» πρέπει να υπάρξει τομή και όχι απλά βελτιώσεις-διορθώσεις, ώστε η τοπική αυτοδιοίκηση να επιτελέσει αναπτυξιακό ρόλο.
7) Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι μία «κολοβή» Περιφέρεια. Πρέπει σ' αυτήν να συμπεριληφθούν και οι νομοί που έχουν υπαχθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τμήματα άλλων Περιφερειών (π.χ. τα Κύθηρα), ώστε να υπάρξει αναπτυξιακός σχεδιασμός για ολόκληρη την Πελοπόννησο. Η ενιαία Περιφέρεια Πελοποννήσου πρέπει αυτονόητα να έχει έδρα την Τρίπολη, το κέντρο της Πελοποννήσου από κάθε άποψη.
Πηγή: ArcadiaPortal
Ακόμη, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι «κολοβή», προτείνοντας να ενταχθούν σε αυτήν και διοικητικά νομοί που της ανήκουν, προκειμένου να γίνει μελέτη για μια συνολική ανάπτυξη και επιτέθηκε στην περιφερειακή αρχή για μια σειρά ζητημάτων.
Συγκεκριμένα, κατά την ομιλία του, ο κ. Παπαηλιού επιτέθηκε στον περιφερειάρχη κ. Π. Τατούλη ως προς την εμμονή της Περιφέρειας στον ΠΕΣΔΑ, χαρακτηρίζοντας υποκριτική την εκ μέρους του περιφερειάρχη επίκληση του «αυτοδιοίκητου» της Πελοποννήσου, ενώ επεσήμανε ότι η Περιφέρεια δεν λαμβάνει υπόψη της τη διαφωνία των δημάρχων με τον περιφερειακό σχεδιασμό, αποδεικνύοντας ότι δεν μπορεί να συνεργαστεί με την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση.
Παράλληλα, ο κ. Παπαηλιού χαρακτήρισε «εξαγγελία» τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου αφού, όπως είπε, μελέτη δεν υπάρχει.
Αναλυτικά, ο κ. Παπαηλιού ανέφερε:
Τοποθέτηση του βουλευτή Αρκαδίας Γιώργου Η. Παπαηλιού στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής κατά την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Πελοποννήσου
1) Η στοχοθεσία του Αναπτυξιακού Προγράμματος Πελοποννήσου είναι γενική, χωρίς εξειδίκευση.
Από τα πεδία εξειδίκευσης που αναφέρθηκαν στην ομιλία του Περιφερειάρχη είναι εμφανής η απόκλιση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Πελοποννήσου από τον Εθνικό Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της χώρας.
Πρέπει να αναζητηθούν συγκλίσεις. Όμως αυτές δεν μπορεί να επιβάλλονται μονομερώς από το ένα επίπεδο διοίκησης και διαχείρισης πόρων, εν προκειμένω από την Περιφέρεια.
2) α) Ο σχεδιασμός του τρόπου ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμάτων στην Πελοπόννησο είναι βέβαια χαρακτηριστικό παράδειγμα απόκλισης. Ο «σχεδιασμός» της Περιφέρειας Πελοποννήσου αναδεικνύει τη διαφορά προσέγγισης και φιλοσοφίας, προσκρούει στον ΕΣΔΑ (αποκεντρωμένη διαχείριση, διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, δημοτικός έλεγχος), σε ευρωπαϊκές οδηγίες, στην κοινή λογική και στο δημόσιο συμφέρον. Πέραν αυτών, το σχέδιο σύμβασης Περιφέρειας Πελοποννήσου και ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνει σκανδαλώδεις όρους ως προς την τιμή μονάδας, την εγγυημένη ποσότητα, τη διάρκεια, 28 χρόνια δέσμευση !!! κλπ.
Επιπλέον, η άρνηση των δημοτικών αρχών της Πελοποννήσου, με απόφαση της ΠΕΔ, να συμπράξουν στη «λογική» της Περιφέρειας Πελοποννήσου αποτελεί απόλυτο εμπόδιο στην εφαρμογή του «σχεδίου» της, πέραν του ότι καταδεικνύει την απόλυτη αδυναμία και άρνησή της να συνεργαστεί με την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση.
β) Το ίδιο συμβαίνει και με την άρνηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μοναδικής στη χώρα, να συμπράξει με το Υπουργείο Εργασίας-Κοινωνικής Ασφάλισης-Κοινωνικής Αλληλεγγύης στην πολιτική ομογενοποίησης, απλοποίησης των κοινωνικών δράσεων και διαχείρισής τους, μέσω των «Κέντρων Κοινότητας», από τους Δήμους.
Κατά συνέπεια, η εκ μέρους του Περιφερειάρχη επίκληση του «αυτοδιοίκητου» είναι υποκριτική.
3) Η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης σε πολιτικό για πτήσεις τσάρτερ και διακίνησης εμπορευμάτων (κάργκο) είναι επιθυμητή. Με τον τρόπο που τίθεται συνιστά εξαγγελία, αφού δεν υφίσταται καν σχετική μελέτη.
4) Εκτός του τουρισμού, ο αγροτουρισμός μπορεί και πρέπει να αποτελέσει άξονα ανάπτυξης της Πελοποννήσου. Δηλαδή, ο τουρισμός συνδυαστικά με την αγροτική παραγωγή, ειδικά στην Πελοπόννησο που είναι γνωστό ότι παράγει ποιοτικά αγροτικά προϊόντα
Και επιπλέον ο τομέας της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων που δημιουργεί υπεραξία και προσδίδει εξαγωγικό προσανατολισμό στην αγροτική παραγωγή.
5) Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την κατάσταση του οδικού δικτύου στη Γορτυνία, Μεγαλόπολη, Κυνουρία και η Περιφέρεια Πελοποννήσου κωφεύει.
6) Όσον αφορά τον «Καλλικράτη» πρέπει να υπάρξει τομή και όχι απλά βελτιώσεις-διορθώσεις, ώστε η τοπική αυτοδιοίκηση να επιτελέσει αναπτυξιακό ρόλο.
7) Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι μία «κολοβή» Περιφέρεια. Πρέπει σ' αυτήν να συμπεριληφθούν και οι νομοί που έχουν υπαχθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τμήματα άλλων Περιφερειών (π.χ. τα Κύθηρα), ώστε να υπάρξει αναπτυξιακός σχεδιασμός για ολόκληρη την Πελοπόννησο. Η ενιαία Περιφέρεια Πελοποννήσου πρέπει αυτονόητα να έχει έδρα την Τρίπολη, το κέντρο της Πελοποννήσου από κάθε άποψη.
Πηγή: ArcadiaPortal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.