
Αναμφισβήτητα, ο αιώνας που διανύουμε είναι ο αιώνας της τεχνολογίας. Η εικόνα της καθημερινότητάς μας, το αποδεικνύει με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο. Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει σε μια αξιοπρόσεκτη άνοδο του βιοτικού μας επιπέδου αφού τα τεχνολογικά επιτεύγματα αποτελούν συμπαραστάτη, σύμμαχο σε όλες σχεδόν τις καθημερινές μας δράσεις.
Οι δουλειές του σπιτιού, οι επαγγελματικές μας υποχρεώσεις, οι επιλογές μας σε επίπεδο διασκέδασης και ψυχαγωγίας, οι μετακινήσεις μας, οι μεταφορές προϊόντων και αγαθών, η επικοινωνία ακόμη και οι οικονομικές μας υποχρεώσεις καθορίζονται και ευνοούνται από τις λειτουργικές δυνατότητες των τεχνολογικών μέσων. Εκεί βέβαια που η τεχνολογία έχει παρουσιάσει το πλέον εύμορφο πρόσωπό της-κατά την άποψή μου πάντα- είναι ο τομέας της υγείας. Αποτέλεσμα η αύξηση του προσδόκιμου ζωής και άνοδος του βιοτικού επιπέδου.
Όμως, ό,τι λάμπει δεν είναι πάντα χρυσός ή διαφορετικά υπάρχει και η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού. Η πλευρά αυτή είναι άκρως σαγηνευτική και γοητευτική μα ταυτόχρονα επικίνδυνη και νοσηρή.
Είναι αυτή που οδηγεί στο βίωμα μιας ζωής που δεν αντανακλά τις ουσιαστικές ανάγκες του ανθρώπου αλλά και τα θέλω του, τις απαιτήσεις του που ο ίδιος θα έπρεπε να θέτει. Και βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό αφού στηρίζεται στο επίπλαστο, στο εντυπωσιακό, στο ελκυστικό και όχι στο αληθινό. Μηνύματα αντί ζωντανής, πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνίας, μειλ σαν να καθίστανται οι ανθρώπινες σχέσεις αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους τροικανούς, likes αντί για επιφωνήματα αποδοχής και εκφράσεις ενθουσιασμού. Περιορισμός δραστηριοτήτων, αποξένωση, άνθρωποι που ακόμη και όταν βρίσκονται σε παρέα κρατούν το κινητό στο χέρι και περιηγούνται στα social media, λόγος κωδικοποιημένος, σχεδόν συνθηματικός που υποβιβάζει τόσο τη γλώσσα όσο και την επικοινωνία,αγορές που πλέον πάνε που μέχρι και τον όρο ‘’shopping therapy’’ να καταργήσουν, φλερτ και έρωτας μέσω διαδικτύου[κάτι σαν τον έρωτα στα χρόνια της πανούκλας]. Όλα αυτά και πολλά άλλα, αναμειγνύονται με διαφημίσεις, μηνύματα πάσης φύσεως και προσφορές υπηρεσιών και αγαθών που σπάνια αντικατοπτρίζουν τις ουσιαστικές μας ανάγκες.
Αυτή είναι η εποχή μας θα πει κάποιος. Είναι και αυτή μια μορφή ζωής θα ισχυριστεί κάποιος άλλος. Σωστά, αλλά, η ζωή αυτή ευχαριστεί δεν είναι όμως βιωματική. Είναι μια ζωή από ΄΄δεύτερο χέρι’’. Στο χέρι μας είναι αν θα την ανεχτούμε ή και θα την αποδεχτούμε.
Λάμπρος Κακογεώργος - Εκπαιδευτικός
Πηγή: http://simplylife.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.