Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ KAWASAKI!

15 Οκτωβρίου 1896: Ο ιάπωνας επιχειρηματίας Σόζο Καβασάκι ιδρύει την Kawasaki, πολυεθνική εταιρεία σήμερα με πολυσχιδή δραστηριότητα.
Σόζο Καβασάκι

Η ιστορία της Kawasaki ξεκινάει το 1878, τότε που o Σόζο Καβασάκι ίδρυσε την Kawasaki Tsukiji Shipyard, ένα ναυπηγείο κατασκευής ατσάλινων σκαφών.
Η ιστορία της Kawasaki ξεκινάει το 1878, τότε που o Σόζο Καβασάκι ίδρυσε την Kawasaki Tsukiji Shipyard, ένα ναυπηγείο κατασκευής ατσάλινων σκαφών. Τα επόμενα χρόνια η εταιρία επεκτείνεται και το 1896 δημιουργείται η Kawasaki Dockyard Co., Ltd. με πρώτο πρόεδρο τον Κοχίρο Ματσουκάτα. Στα χρόνια που ακολούθησαν η εταιρία άρχισε να δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς με κυριότερο αυτόν της αεροναυπηγικής. Τα βήματα της εξέλιξης ήταν τεράστια και η Kawasaki με το πέρασμα των χρόνων μετατράπηκε σε βιομηχανικός Κολοσσός.Το 1949 αποφάσισε να μπει στο χώρο παραγωγής κινητήρων για διτροχα κατασκευάζοντας μικρά δίχρονα και τετράχρονα μοτέρ τα οποία προμήθευε στην ιαπωνική εταιρία μοτοσικλετών, Meihatsu. To 1961 σχηματίστηκε η Kawasaki Auto Sales η οποία αν και δεν είχε ως αποκλειστικό στόχο την κατασκευή μοτοσικλετών, απορρόφησε την εταιρία κατασκευής μοτοσικλετών Meguro αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της και το δυναμικό της. Οι πρώτες μοτοσικλέτες που βγήκαν από τη γραμμή του εργοστασίου είχαν το σήμα της Meguro, για να φτάσουμε στο 1962 όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη μοτοσικλέτα με το σήμα της Kawasaki. Ο λόγος για την B8 η οποία έπαιρνε ζωή από έναν δίχρονο κινητήρα 125cc...To 1966 ιδρύθηκε η Kawasaki Motorcycles Co. και έπειτα από μια εσωτερική αναδιοργάνωση, δημιουργείται η «μαμά-εταιρία» Kawasaki Heavy Industries που έχει υπό τη σκέπη της όλες τις εταιρίες-παρακλάδια. Τα χρόνια πέρασαν, φτάσαμε στο σήμερα όπου η Kawasaki είναι η τέταρτη μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως στο χώρο των μοτοσικλετών, πίσω από τις Honda, Υamaha και Suzuki. Τρία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν ξεχωριστές τις μοτοσικλέτες της Kawasaki: η τεράστια ιπποδύναμη, η συμπεριφορά στις στροφές (όλο και κάπου θα έχετε ακούσει το χαρακτηρισμό «ξυράφι») και φυσικά το πράσινο χρώμα, σήμα κατατεθέν του κατασκευαστή από το Ακάσι της Ιαπωνίας. 
H πορεία της Kawasaki στα MotoGP
Δυστυχώς το κεφάλαιο Kawasaki κλείνει για τα MotoGP, τουλάχιστον σε επίπεδο εργοστασιακής εμπλοκής, γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε και φέτος τις ZX-RR Ninja στους αγώνες, είτε μέσω του Άσπαρ Μαρτίνεθ είτε μέσω του μέχρι πρότινος team-manager της ομάδας, Mάικλ Μπαρτόλεμι...To project MotoGPΗ εταιρία αποφάσισε να επιστρέψει στην κορυφαία κατηγορία το Γενάρη του 2002, μετά από απουσία 21 χρόνων. Ένα μήνα αργότερα ο Ακίρα Γιαναγκάβα οδήγησε στη Σεπάνγκ το πρώτο πρωτότυπο 990cc της εταιρίας. Εκείνη η μοτοσικλέτα χρησιμοποιούσε κινητήρα 990cc με καρμπιρατέρ ο οποίος είχε τοποθετηθεί σε ένα ελαφρώς διαφοροποιημένο πλαίσιο προερχόμενο από τη μοτοσικλέτα που έτρεχε στα Superbikes. H πρώτη ΖΧ-RR Ninja ήταν έτοιμη τον Σεπτέμβρη. Είχε νέο πλαίσιο, κινητήρα με ψεκασμό και ήταν 15 κιλά ελαφρύτερη από το υβριδικό μοντέλο που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα. Το αγωνιστικό της ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στο Μοτέγκι στα χέρια του Ακίρα Γιαναγκάβα. Η πρώτη της νέας μοτοσικλέτας έγινε με επεισοδιακό τρόπο καθώς μια βλάβη στον κινητήρα οδήγησε σε πτώση τον Ιάπωνα αναβάτη που υπέστη κάταγμα στη λεκάνη.Στον αγώνα της Μαλαισίας έτρεξε ο Άντριου Πιτ τερματίζοντας 19ος, ενώ στη Βαλένθια, στο τελευταίο GP της χρονιάς, ο Αυστραλός χάρισε στην ZX-RR τους πρώτους της βαθμούς τερματίζοντας στην 12η θέση.Το ιαπωνικό εργοστάσιο επέστρεψε και επίσημα στα MotoGP το 2003 κατεβάζοντας μια ομάδα την οποία «έτρεχε» ο Χάραλντ Εκλ και η εταιρία του KMGP.Ο Εκλ αποχώρησε στα τέλη του 2006 και η Kawasaki αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της. Ίδρυσε τη θυγατρική Kawasaki Motors Racing με έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας, η οποία ανέλαβε να «τρέξει» το project στα MotoGP. Επικεφαλής του team τέθηκαν ο Ιχίρο Γιόντα και ο Μάικλ Μπαρτόλεμι. Όλα αυτά τα χρόνια πάντως το ιαπωνικό team δεν κατάφερε να απειλήσει τις μεγάλες δυνάμεις του χώρου (Honda, Yamaha, Ducati), ενώ τα καλύτερά του αποτελέσματα ήταν οι τρεις δεύτερες θέσεις που πήρε με τους Ράντι ντε Πουνιέ το 2007 στο Μοτέγκι, Σίνια Νακάνο στο Άσσεν το 2006 και Ολιβιέ Ζακ στη Σανγκάη το 2005.Tα στατιστικά της Kawasaki στα GPΤο ιαπωνικό εργοστάσιο έχει πανηγυρίσει συνολικά 89 νίκες, τις περισσότερες στις μικρότερες κατηγορίες, όπου έχει κατακτήσει 9 Πρωταθλήματα κατασκευαστών. Συγκεκριμένα έχει 45 πρωτιές στα 250cc όπου μάλιστα έχει και 4 Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1978, '79, '80, '81). Ιδιαίτερα πετυχημένη κρίνεται και η εμπλοκή της στην κατηγορία των 350cc όπου κατέκτησε 4 Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1978, '79, '81, '82) και πήρε 28 νίκες. Εκείνη την εποχή στις συγκεκριμένες κατηγορίες κυριαρχούσαν ο γενημμένος στη Ροδεσία (νυν Ζιμπάμπουε), αλλά πολιτογραφημένος Νοτιοαφρικανός Κορκ Μπάλινγκτον και ο Γερμανός Άντον Μανγκ, δυο αναβάτες που συνέδεσαν το όνομά τους με τις επιτυχίες της Kawasaki. O Μπάλινγκτον κέρδισε μέσα σε δυο χρονιές (1978 & 1979) τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στα 250cc και στα 350cc, όλα με το ιαπωνικό εργοστάσιο, ενώ ο Μανγκ στην πολυετή θητεία του στα GP στέφθηκε πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Τέσσερις από τους πέντε τίτλους του ήρθαν πάνω σε μοτοσικλέτα της Kawa. Το 1980 και το 1981 στα 250cc, το 1981 και το 1982 στα 350. Μάλιστα ο Μανγκ έχει μείνει στην ιστορία ως ο τελευταίος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της κατηγορίας των 350cc που καταργήθηκε από το 1982 και μετά.Το πρώτο Πρωτάθλημα της Kawasaki στα GP ήρθε το 1969 στην κατηγορία των 125cc με τον Βρετανό Ντέιβ Σίμοντς. Στη συγκεκριμένη κατηγορία οι πράσινοι πέτυχαν 10 νίκες. Στα 750cc το ιαπωνικό εργοστάσιο έχει 4 νίκες, ενώ στην κατηγορία των 500cc έχει 2 νίκες.Οι μοναδικές επιτυχίες της στην κατηγορία των 500cc σημειώθηκαν τη δεκαετία του '70. Η πρώτη ήρθε το 1971 στην πίστα της Χαράμα στην Ισπανία με τον Βρετανό Ντέιβ Σίμοντς και η δεύτερη τέσσερα χρόνια αργότερα (1975) στο Isle of Man με αναβάτη τον επίσης Βρετανό Μικ Γκραντ.

Μένιος Κατήςmkatis@pegasusinteractive.gr
Πηγή:https://www.sansimera.gr
 http://www.womenonly.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.