Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Η ΑΝΩΤΕΡΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ!

Της Χαρίκλειας Νικολαΐδου*


Είτε ανώτερη ή κατώτερη φύση είτε ανώτερο ή κατώτερο εαυτό και αν τον εκφράσεις, η ουσία είναι ότι υπάρχουν και τα δύο μέσα σου και η μη παραδοχή της ύπαρξής τους δεν μπορεί να επιφέρει καμιά κατανόηση της ανθρώπινης ύπαρξής σου, πόσο μάλλον ουσιαστική αλλαγή. Η δυαδικότητα, όπως είναι πλέον γνωστό, ενυπάρχει στην σχετικότητα που βιώνουμε όλοι στον πλανήτη γη. Πάνω – Κάτω, Άσπρο – Μαύρο, Φως Σκοτάδι, Αλήθεια – Ψέμα κτλ.
Το Πρώτο βήμα μας πρέπει να είναι η αποδοχή αυτής της μεγάλης αλήθειας, ότι υπάρχει ο κατώτερος και ο ανώτερος εαυτός. Έπειτα θα πρέπει να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας των δύο, αφού παρατηρήσουμε την έκφανσή τους στην βιωματική ανθρώπινη εμπειρία. Όλα σχετίζονται με όλα και ενώ φαινομενικά βλέπουμε ασύνδετα γεγονότα μεταξύ τους, στην πορεία μέσω της παρατήρησης ανακαλύπτουμε ότι όλα τα στοιχεία που μελετούμε είναι αλληλένδετα σχηματίζοντας μια αλυσίδα γεγονότων που αν την αποκωδικοποιήσεις φτάνεις στην πολυπόθητη αλήθεια.
Η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στο να αποκαλύψεις τον κατώτερο εαυτό και να φέρεις στην επιφάνεια τον Ανώτερο. Τον Κατώτερο εαυτό δεν είναι πάντα εύκολο να τον αναγνωρίσεις, ξεγελά με το παρουσιαστικό του. Βάζει το καλύτερο κουστούμι του και φορά το πιο αστραφτερό χαμόγελο του ξεγελώντας τα θύματα του. Όλα τα κατώτερα συναισθήματα ανήκουν στον κατώτερο εαυτό, έχουν λόγω ύπαρξης όμως, όπως και τα πάντα έχουν λόγω ύπαρξης και χρησιμότητας, ειδάλλως δεν θα τα είχε φτιάξει ο δημιουργός. Η αιτία που ενεργοποιείται η κατώτερη φύση μας είναι ο λανθασμένος τρόπος σκέψης μας.
"Εν αρχήν ην ο λόγος" είναι η σπουδαιότερη ρήση δοσμένη από την Αρχαία Ελλάδα και τους φιλοσόφους της, και δασκάλους του φωτός. Στην πραγματικότητα αυτό σημαίνει ότι ο λόγος μας είναι νόμος! Αυτό σημαίνει ότι οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, όταν χρησιμοποιούνται κατ’ επανάληψιν δημιουργούν την πραγματικότητα μας. Η διαδρομή της σκέψης είναι σαν έναν μεγάλο ατέρμονο δρόμο με διακυμάνσεις, διακλαδώσεις και μικρά μονοπάτια. Η όλη ουσία για να αποκτήσει ορθότητα και σαφήνεια, αρμονία και εκλέπτυνση ο λόγος σου είναι να αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι. Να ανακαλύψεις δηλαδή το αρχικό λάθος και να μην εμπλακείς στον αρνητικό λόγο που θα παράγει με την σειρά του αρνητικά αποτελέσματα.
Ο Κατώτερος εαυτός έχει πολλές εκφάνσεις και χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη για να τον αποκαλύψεις και να τον φέρεις στην επιφάνεια. Όταν κάτι είναι στον βυθό της θάλασσας όσο και να είναι καθάρια τα νερά χρειάζεται να το σηκώσεις στην επιφάνεια για να δεις το περιεχόμενο του. Έτσι και ο κατώτερη φύση εκφράζει τον εαυτό της και με τρόπο εμφανή αλλά έχει και έναν πιο κρυμμένο εαυτό που στόχο έχει να μας απομακρύνει από την αλήθεια και την φώτιση.
Η αποκάλυψη των δύο εαυτών σου θα είναι το έναυσμα προς την επικείμενη αλλαγή σου. Η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ θα σε βοηθήσει να κοιτάξεις σκέψεις, πράξεις, καταστάσεις. Πρέπει να αποφασίσεις συνειδητά ποιον ”Εαυτό” θέλεις να θρέψεις. Γινόμαστε αυτό που επιλέγουμε συνειδητά η ασυνείδητα. Η άγνοια συνεπάγεται με το ασυνείδητο, ενώ η γνώση με την παγκόσμια συνειδητότητα. Γίνε ο μεγαλοφυής και συνειδητός δημιουργός της ζωής σου!
Τα σκαλοπάτια του κατώτερου εαυτού μας οδηγούν…
Είμαι η απληστία και το κρυμμένο, μανιασμένο ( άλλες φορές ), παραπονεμένο ( στον ρόλο του θύματος ) "Εγώ σου". Είμαι ο επικείμενος δήθεν δικαιολογημένος εκνευρισμός σου που θα μετατραπεί σε έναν ωκεανό οργής. Είμαι ο κεκαλυμμένος δήθεν δικαιολογημένος φόβος σου, που θα εκφραστεί αργότερα σαν αδικαιολόγητος θυμός σου. Είμαι η γκριματσούλα στα χείλη σου, εκφρασμένη ως μη αποδοχή, σε κάτι που συμβαίνει στην ζωή σου. Είμαι οι λοξές ματιές, τα σαρκαστικά σχόλια, τα κατά συνθήκη χαμόγελα, τα κακιωμένα και μνησίκακα βλέμματα. Είμαι ο υποβαθμισμένος γεμάτος βωμολοχίες λόγος σου, οι βαριές οκνηρές κινήσεις, το μαύρο σου πουκάμισο το καμπούριασμα στην πλάτη σου, το φτωχό σε χρώμα και θρεπτικότητα γεύμα σου.
Είμαι και οι εξαρτήσεις σου, τα πάθη σου, τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα σου, τα ”δεν μπορώ σου ”, το φυλακισμένο στην ύλη σώμα σου. Είμαι η ανείπωτη ζήλεια σου που θα κορυφωθεί σε φθόνο. Είμαι το ψέμα που σε κοιμίζει σε ένα πουπουλένιο, αλλά ασταθές μαξιλάρι. Είμαι και αλλού! Ψάξτε με! Βρείτε με! Παρατηρήστε με! Αλλάξτε με! Είμαι το "Εγώ σου" που όλο σου τάζει μα τίποτα δεν μπορεί, γιατί δεν μπορεί να δώσει κάτι αφού είναι ανύπαρκτο! Μια ψευδαίσθηση ανάμεσα στις ψευδαισθήσεις.
Είμαι το ένα και μοναδικό, ανυπόστατο και ανύπαρκτο υπερυψωμένο "Εγώ σου" που θα σκάσει σαν φούσκα με την έλευση της μιας και μοναδικής αλήθειας του "Είμαι".Το Είμαι είναι "Όλα" και το "Όλα", όλα τα μπορεί. Το είμαι να σας ευλογεί.
Τα σκαλοπάτια του ανώτερου εαυτού μας οδηγούν….
Είμαι το εξαγνιστικό συγγνώμη, το τρυφερό γεμάτο ενδιαφέρον βλέμμα, είμαι η συμπόνια στην αποτρόπαιη πράξη. Είμαι το λευκό σου πουκάμισο. Είμαι ο ανώτερος εκφρασμένος με ορθότητα και σαφήνεια, σταθερότητα και εκλέπτυνση λόγος σου. Είμαι το ουράνιο τόξο των συναισθημάτων σου. Είμαι οι απαλές γεμάτες λεπτότητα κινήσεις σου. Είμαι η ευγένεια στην πράξη και στο βλέμμα σου. Είμαι η ταπεινοφροσύνη και η εγκράτεια, είμαι η πράξη καλοσύνης που γεμίζει την ψυχή σου.
Είμαι απαλή σαν χάδι και τρυφερή γεμάτη κατανόηση. Είμαι το φωτεινό ανυπέρβλητο σταθερό χαμόγελο στα χείλη σου. Είμαι η απλότητα στην πράξη σου. Είμαι η αφύπνιση στο δρόμο της συνείδησης. Είμαι το σ' αγαπώ στα χείλη και στην καρδιά, που δημιουργεί αμφιβολίες στο νου σου. Είμαι η πανσυμπαντική θεϊκή αγάπη. Είμαι το "Είμαι" και όλα τα μπορώ. Είμαι η Αλήθεια, Καθαρή, Φωτεινή, Ανυπέρβλητη.

*Η Χαρίκλεια Νικολαΐδου είναι φιλόλογος ΑΠΘ, NLP Practicioner και Εισηγήτρια Σεμιναρίων Αυτοβελτίωσης για Εκπαιδευτικούς και Γονείς.

Πηγή: http://enallaktikidrasi.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.