ΞΕΝΟΦΩΝ Α. ΜΠΡΟΥΝΤΖAΚΗΣ
Η έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάνει λόγο για λειτουργικά αναλφάβητους μαθητές. Πρόκειται για ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας.
Η είδηση αυτή θα μπορούσε να καταγραφεί και ως η μεγάλη αποτυχία της μεταπολίτευσης…
Η είδηση αυτή θα μπορούσε να καταγραφεί και ως η μεγάλη αποτυχία της μεταπολίτευσης…
Το αίτημα για παιδεία προφανώς και είναι ένα βασικό αίτημα και πρωτεύον μέλημα της πολιτείας. Στην παιδεία είναι αυτονόητο ότι όλοι πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες και απρόσκοπτη πρόσβαση. Βέβαια, αυτή η αντίληψη στην θεωρητική απολυτότητά της είναι ανοιχτή σε ένα σωρό παρεξηγήσεις. Για παράδειγμα, μπορούν ή είναι αναγκαίο και απαραίτητο να σπουδάσουν όλοι; Το ζητούμενο μιας κοινωνίας είναι όλοι της οι πολίτες να είναι πτυχιούχοι; Κι αν ναι, αυτό θα έκανε καλύτερη την κοινωνία, περισσότερο λειτουργική, θα δημιουργούσε ευτυχέστερους ανθρώπους; Άραγε σε αυτή την αντίληψη δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθεί μια νέα ανισότητα; Δεκαετίες τώρα, γινόμαστε σιωπηλοί μάρτυρες μιας παρεξήγησης ερμηνεύοντας το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών ως δικαίωμα στο πτυχίο!
Στα χρόνια της μεταπολίτευσης η ελληνική οικογένεια, αφού χόρτασε ψωμί κι ελευθερία μέσα από μια γενικότερη παροχολογία που αναβάθμισε εντυπωσιακά τη ζωή της, απαίτησε και το δικαίωμα να σπουδάσουν (βλέπε: να αποκτήσουν το εφόδιο ενός πτυχίου) τα παιδιά της. Στο αίτημα αυτό η πολιτεία αντί να φροντίσει να οργανώσει ένα σοβαρό, αξιόπιστο και αξιοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα, έφτιαξε μια πελατειακή εκπαίδευση όπου μέσα από μια σειρά πρωτοφανών εκπτώσεων όλων των βαθμίδων της, φρόντισε να αποκλείονται μόνο όσοι αγνοούσαν την …χρήση της γραφικής ύλης.
Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν να παρασυρθεί προς τα κάτω όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο βολεύτηκε κι αυτό στην αμάθεια και την εξυπηρέτηση κάθε ευκολίας προς τους εκπαιδευόμενους. Δεκάδες εκπαιδευτικές (πελατειακές) μεταρρυθμίσεις, απουσία κάθε σταθερής εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής - και η παιδεία κατάντησε το πιο αποτελεσματικό εργαλείο του κομματικού πελατειακού κράτους και των εκπαιδευτικών συντεχνιών, έτσι που ο πρωθυπουργός της χώρας να φεύγει από τη Λέσβο πλέοντας προς Μυτιλήνη…
Πηγή: http://www.topontiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.