Αναδημοσίευση από το προσωπικό Facebook του Δημήτρη Καραπατά
Του Δημήτρη Καραπατά
Το Norman Atlantic των Κρητικών ναυτιλιακών γραμμών, εκτελούσε στις 28/12/2014 το δρομολόγιο Πάτρα -Ανκόνα, όταν από φωτιά που ξέσπασε στο γκαράζ, από ψυγείο-νταλίκα, ( η οποία, είχε αναμμένη την μηχανή επειδή δεν είχε διαθέσιμη πρίζα ηλεκτροδότησης μιας και το συγκεκριμένο οχηματαγωγό αντί για 40 νταλίκες μετέφερε 57) κατακάηκε εν πλώ!
Στέλνοντας στον θάνατο 18 ανθρώπους & κάνοντας ακόμα και σήμερα αγνοούμενους άλλους 28, παρά την γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης που οργανώθηκε από παραπλέοντα πλοία, ρυμουλκά αλλά και πλωτά πυροσβεστικά της ιταλικής ακτοφυλακής τα οποία είχαν σπεύσει για βοήθεια!
Ωστόσο, λίγες ημέρες πριν την τραγωδία της Αδριατικής, το πλοίο είχε περάσει στην Πάτρα επιθεώρηση και δεν είχε κριθεί αξιόπλοο, καθώς είχαν εντοπιστεί, μεγάλα προβλήματα στα ηλεκτρικά συστήματα και στα συστήματα πυρόσβεσης !
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενδεικτικό μόνο του τεράστιου βαθμού της φωτιάς, ήταν και το ότι ενώ το πλοίο κατασχέθηκε και οδηγήθηκε για έρευνα με 3 ρυμουλκά στο Μπάρι της Ιταλίας, η φωτιά που είχε ξεσπάσει συνεχίζονταν για 15 ημέρες αργότερα, προτού κατορθωθεί να ανοιχτεί ο κεντρικός καταπέλτης του πλοίου ώστε να εισέλθουν στο εσωτερικό του οι δυνάμεις πυρόσβεσης.
Για την τραγωδία έγιναν δύο μεγάλα δικαστήρια ( ένα στην Ιταλία και ένα στην Ελλάδα) όπου στην Ελλάδα καταδικάστηκαν σε 15& 13 χρόνια κάθειρξης ο τότε πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της Α.Ν.Ε.Κ. ενώ σε δύο ναυτικούς υπεύθυνους στη φόρτωση επεβλήθη ποινή 6 ετών στον καθένα.Ο Ιταλός πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος συμπατριώτης του, καταδικάστηκαν σε ανάλογη δίκη στα ιταλικά δικαστήρια.
Τραγική επιβεβαίωση των ελληνικών αρχών πως το συγκεκριμένο οχηματαγωγό δεν ήταν αξιόπλοο λόγω της πλημμελής συντήρησης και των ελλείψεων που εντοπίστηκαν στην Πάτρα, αποτελεί η έρευνα των Ιταλών, η οποία εντόπισε
μεταξύ άλλων, ότι το σύστημα άντλησης θαλασσινού νερού για πυρόσβεση ΕΊΧΕ ΦΡΆΞΕΙ ΕΝΤΕΛΏΣ συνεπεία επικόλλησης οστρακοειδών
Η τελευταία πράξη της οδύνης , γράφτηκε το 2019, όταν και ο θρύλος της Αδριατικής, το Norman Atlantic, ( που κατά διαβολική σύμπτωση είχε αντικαταστήσει σε εκείνο το δρομολόγιο της κολάσεως, το οχηματαγωγό “Hellenic Spirit”) ρυμουλκήθηκε πάση δυνάμει, στα διαλυτήρια Αliaga της Τουρκίας, για να κοπεί και να γίνει ρετάλια σιδήρου, με νοτισμένες μέσα του, τις σάρκες και τις σταυρωμένές κραυγές όλων όσων απανθρακώθηκαν στο εσωτερικό του...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.